Brev:
Vil ikke spise grøntsager
8. marts 2022
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise grøntsager
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet om min søn manglende lyst til sin grød. Jeg kan med glæde sige at det nu går meget bedre efter han er kommet i sin højstol - næsten for godt. Han vil nemlig kun spise (købe) grød og frugtmos. Jeg går efter at han kun skal have gød til morgenmad og til frokost og aften skal ham have grøntsagsmos med fisk eller kød. Jeg er ikke mege for at give ham købemos med kød simpelthen. Fordi jeg ikke selv synes det smager eller lugter godt. Men trods alle mine anstrengelser i køkkenet for at lave forskellige versioner bliver det et nej tak. Også selvom jeg søder grøntsagsmosen med lidt æble eller pære.
Nu som i går spiser han et enkelt ske eller beklager sig herefter længe, Jeg synes jo han skal have noget udover mælk også for at forbedre hans søvn. Han vågner stadig meget ofte (hver 2 3 time mindst og spiser ofte om natten. Derfor giver jeg ham grød når han har afvist grøntsagsmosen, som han herefter spiser en flot portion af.
Mit spørgsmål er - skal jeg give ham det jeg ved han kan lide efter han har afvist maden, eller skal jeg holde fast og sige, at så er der ikke et andet tilbud? Jeg vil nødig give ham dårlige vaner og lære ham, at hvis han bare holder fast, kommer der noget han kan lide ;). Han spiser i øvrigt heller ikke min hjemmelavede grød - kun forskellige versioner af købegrøden duer.
Bedste hilsner
Christina